Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Příběh k zamyšlení - Obchodní dopis

18.5.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2018.12.02
Příběh k zamyšlení – Obchodní dopis

Ing. Pavel Náhlovský

Khon, majitel velkoobchodu se zbožím pro domácnost, obdržel jednoho dne dopis tohoto znění:

„Velectěný pane!

Kdo dodal objednané zboží tři dny před dohodnutým termínem? Já!

Kdo slíbil zaplatit do prvního? Vy!

Kdo nezaplatil a nedodržel dané slovo? Vy!

Kdo je lump?

Váš oddaný Moric Löbl”

(Karel Poláček: Židovské anekdoty)

Sliby ať nejsou chyby

  • Doba předválečná dbala pravděpodobně více na důvěru při obchodním jednání. Bylo méně takzvaného papírování, všichni se snažili navázat a udržet dobré obchodní vztahy, protože bez nich se nedalo prodávat a obchodovat.

  • Z dopisu je vidět snaha prosadit svůj požadavek na zaplacení, ale zároveň udržet dobrý obchodní vztah. Takže žádné přímé invektivy, pouze otázka, v tomto případě humorně vyznívající.

  • Umíme dnes řídit a