Starořecký myslitel ze Samu ani nemohl předpokládat, do jakých
souvztažností se jeho jméno a myšlenky mohou dostat. Například tato: Pythagorův
trojúhelník může být obrazovou metaforou, která se velmi často objevuje při
koučování, formě poradenství založené na důvěře. A také výsledcích a mnohdy i
nemalých finančních nákladech. Kdo je zákazník při koučovacích
rozhovorech? Na první pohled je to zřetelné - koučovaný. Vše se může
zamlžit ve chvíli, kdy koučink někdo jiný objednal a platí. Rázem tu máme
trojstranný vztah: koučovaný - sponzor - kouč.
Trojúhelníky ve vztazích bývají složité. Nemusí to být
ihned milenecký trojúhelník. Obdobně i tchýně a manželé mohou vytvářet spojnice
s velmi ostrými vrcholy.
Vzájemná komunikace trojice prvků hledá harmonii. Pokud
ji najde, stávají se tři body oporou, trojnožkou, o níž je možné opřít i svůj
život. Základem této stability je jasná dohoda. Ta nevzniká jen tak. Vyžaduje
úsilí a chuť k ní dospět. Z vlastní zkušenosti kouče doporučuji se držet při
domlouvání koučinku několika principů, které jsou i obsaženy v jeho etickém
kodexu, u trojstranného procesu to platí obzvlášť: