dnes je 2.5.2024

Input:

Představy o výběru zaměstnance

13.3.2008, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 3 minuty

     Petr je nový manažer. Dříve pracoval v malých společnostech, kde si sám zajišťoval i výběr nových zaměstnanců od podání inzerátu až po uložení smlouvy do kartotéky. Teď pracuje u firmy AB, která má téměř tisíc zaměstnanců. Personalistka Jana, která má jeho oddělení na starosti, za ním přišla, aby si s ním promluvila o službách, které mu může zajistit. Mimo jiné si chce Petr vybrat do svého týmu asistentku.

     Jana navrhla, že proberou, jakého zaměstnance potřebuje. Petr si sice pomyslel, že by to měla vědět, ale protože ještě dost neznal zdejší zvyky, souhlasil. Sdělil Janě, že chce klasickou asistentku, nic zvláštního. To Janu neodradilo, vyptávala se, co by měla umět, jaké by měla mít zkušenosti, povahové vlastnosti. Petr se sice snažil odpovídat, ale vůbec ho nenapadlo, že by to měla být „nějaká věda“. Zjistil, že některé věci nemá ujasněné. Dřív prostě přijal toho, kdo se mu zdál dobrý. Když se neosvědčil, tak ho ve zkušební lhůtě propustil. Ale uznal Janin argument, že je levnější a lepší, když se výběr povede hned napoprvé.

     Postupně dal Petr s Janou profil asistentky dohromady. Jana si požadavky uložila a řekla Petrovi, že pokud budou hledat příště, už bude vědět víc o jeho představách a určitě jim půjde sestavení profilu snáz.

     Petr byl do té doby přesvědčený, že je jasné, jaké jsou požadavky na jednotlivé pozice. Každý přece ví, co dělá účetní, co sekretářka a co třeba vedoucí. Při rozhovoru s Janou si uvědomil, že základní představy má sice každý stejné, ale ty konkrétní už se mohou lišit.

Otázky k zamyšlení:

  • Jak důkladně přemýšlíte o kritériích výběru Vy a Vaši kolegové?

  • Jde zjišťování kritérií nějak zjednodušit?

  • Pomůže popis pozice nebo firemně nastavená kritéria?

Komentář:

     I když je v některé firmě velmi silná firemní kultura, není možné způsobit, aby se všichni

Nahrávám...
Nahrávám...